Hurra för snö o kyla....

Sitter och funderar över hur människor överallt klagar på snön och kylan. Jag förstår det inte.
Härom veckan hade jag en vigsel i snön. Det var vitt ,det var vackert, det var värme , det var marshaller.....
När jag stod där med brudparet gick mina tankar till midsommarbröllop jag haft... regniga myggiga, hösnuva. kapade björkar.....
Vintern är fantastisk.
För att inte tala om hur välsignat det är att det finns så mycket snö här. Varje gång det snöar tänker jag Nu kommer det pengar över vår bygd...för varje snöflinga klingar det till i kassan och det blir bara vackrare. De stackars Stockholmarna klagar, för att de till och med kan bli försenade 1 timme på tåget för snön. Synd är det om dom för de får ju dessutom bara lortig snö.
Här har vi inga tåg eller kommunala transportmedel utan vi har alla 2 bilar för att kunna bo här. Men vad gör det ,är värt varje krona.... Miljömupparna vill få oss sluta åka bil ,24 kr litern tyckte jag dom pratade om,men vi fortsätter.... annars får vi väl börja åka skidor till jobbet bland varg och björn. Men visst vore det underbart om dom halverade bensinpriset i kulturbygder (landsorten) och flyttade varg och björn till dom som vill ha dom dvs Stockholm och Gotland..
Drömma kan man ju alltid.
 Förresten varför är de flesta vargkramarna övre medelålderskvinnor bosatta i centrala stockholm....? Tror att de skulle må bra av en vargskinnspäls när det snöar på dom...
Länge leve snö o kyla

Kommentarer
Postat av: Katarina

Låter härligt med en vigsel i snön. Om även lite kallt....Men vackert så som du beskrev det.

2010-02-25 @ 15:07:56
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: Elsa

Så rätt så rätt... som vanligt har du ofta poänger i vad du säger, sen så skulle jag hemskt gärna vilja se minen på tanterna när dom fick förslaget! hahaha

2010-02-25 @ 15:21:46
Postat av: Camilla Törnberg

Jag med!Skulle vilja se minen på damerna i stora fina staden:-) Bra skrivet! Gillar poänger:-)

2010-02-26 @ 19:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0