Bröllop

Igår söndag var jag på bröllopsmässa på Grand Hotell i Stockholm. Jag fick vara där tillsammans med Gammelgården i Sälen och tillsammans försökte vi tala om hur fantastiskt det är att gifta sig. " Vi ger dig något att drömma om" var ett bra tema..Bokade några vigslar...ett vid ett isaltare mitt på fjället.
 Träffade massor av blivande brudpar. De flesta hade gjort klart redan med tid o plats o många hade redan träffat prästen.
Kände att vilka präster några hade  fått tag på.... Jag kom från en vigsel med Bob Dylan musik och annat där brudparet hade skapat de mesta själva. De hade själva format vigselakten och det runt omkring .
Många av de blivande brudparen berättade att prästen hade berättad att så här gick det till. Den ena efter den andre hårresande historien fick jag höra... Dock skall sägas att några var väldigt nöjda.
Några brudpar frågade om jag kunde komma o viga dom lite varstans i Sverige. Några frågade hur mycket jag skulle ha betalt.. För en präst dom ville ha skulle ha 2000 plus omkostnader.... Jag nästan grät.
Detta är en av våra största stunder i livet så jag vill bara rikta uppmärksamheten på: DET GÅR ATT BYTA PRÄST. Känns inte personkemin bra...är dom för stela o fyrkantiga och ni inte vill ha dom...byt försjutton...
Det finns massor av bra präster.....
Välkomna att ringa om ni har bröllopstankar.... Lima_Transtrands församling med Sälenfjällen
Dom visade också massor av brudklänningar...Långa med släp ,korta med uringningar, bakelseformade...... 
Det värsta var att de även gick på catwalken och visade vad brudarna hade under,,,, får nog koncentrera mig extra nästa vigsel  hmmmmmmmmmmm
Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Elsa

Hahaha ja då får du allt koncentrera dig:) låter konnstigt att ha såna präster.. tur dom fick träffa dig så dom fick nån vettig ide om hur en präst BORDE vara!! kram

2010-01-26 @ 06:57:49
Postat av: Anonym

Hahaha.... Roligt att åka på mässa pch få lite inspiration och ideér! Förstår att många ville boka dig... du är ju den bästa :-D!!! Kram

2010-01-26 @ 10:48:35
URL: http://titesbyebyefetto.blogg.se/
Postat av: Emma S

Tack för ett trevligt inlägg som verkligen passar åtminstonde en av läsarna (läs mig).

2010-01-26 @ 13:53:30
Postat av: Camilla Törnberg

Vad skoj att få gå på en sån mässa. Lite annorlunda inslag kan jag tänka mig? Härligt det måste vara med de olika inslagen ditt yrke innebär! Kanske skulle jag ha utbildat mig till präst?!:-) Ja hela kittet ingår väl i en mundering av klädsel inför en vigsel. Undrar om killarna också fick catwalka med vad de skulle ha under? Gifter vi oss någon gång vill jag definitivt ha dig som präst eftersom du är hur härligt "vanlig" som helst. Kram till dig preacherman....

2010-01-26 @ 16:18:06
Postat av: Katarina

Koncentrera dig på att vara präst du.

Att viga brudparet, inte på deras klädsel.

Bruden har säkert i alla fall hudfärgade höga trosor som har en gördel funktion som håller in magen och lyfter rumpan. Totalt osexigt och hemskt ;-D

2010-01-26 @ 20:02:32
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: Elisabeth o Torbjörn Flygar

Du är den bästa prästen som finns i ett par skor, åkande på hoj, hålla tal, vara på hittig och underhållande, helt enkelt bäst för oss, vi är så glada att du förevigade våra JA till varandra.

Kramar till dig fr oss!!!

2010-03-22 @ 12:34:12
URL: http://www.nogg.se/francinieshalsokristall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0