dra det sedan inför stora rådet

om något är fel "gå först till din broder och om han/hon inte vill dra det då inför stora rådet". Ungefär så står det i bibeln.
Inte så tokig ide att man först samtalar med berörda parter, försöker hitta lösningar, sedan om det inte går så får man ta det vidare.
Försökte det i anledning av att rektor inte vill ha skolavslutning i kyrkan längre. Jag skulle så gärna vilja veta verför denna strid är så viktig för henne. Hon är beredd att splittra en hel bygd i en fråga som ingen annan har problem med. I alla andra skolor i kommunen är detta inget problem inte nes i Rörbäcksnäs som ligger i samma rektorsområde.. Näset har ju dessutom samma förutsättningar som Transtrand.
inte vet jag men jag tror fortfarnade på dialog och att det inte får bli prestige...
Men än så länge har mitt frieri till samtal nekats...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0