Sound of the preacher man

Detta är en blogg för att se vilka fördomar som finns om svenska kyrkan. Jag har nämligen upptäckt att det finns många fördomar om kyrkan. Inget nytt det vet ju alla... men vad jag upptäckt är att de flesta fördomar som folk har om kyrkan är sanna... Gör dig en bild av vilka som går i kyrkan ..hur ser de ut ,.. hur är de klädda.. vilket språk har dom... Gå sedan dit o kolla... jepp så var det...
Vad kan då göra för att ändra detta.. det vill jag återkomma till.. men jag skulle vilja veta vilka mer fördomar som finns... så hör av er... efter ett helt liv i kyrkan så vet jag vad som är sant o inte...

  Är detta en kyrkans man som kör en sådan bil????

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser fram emot att följa denna blogg!

2009-07-20 @ 21:46:06
Postat av: Katarina

Men det intressanta är ju också, vad kommer alla förutfattade meningar ifrån? Varför har folk dem?



Det måste ju mycket bero på de som jobbar i kyrkan och deras sätt att bete sig. Varför är så många så torra, trista och tillknäppta? Det står väl inte ngt om det i bibeln, eller är det något som man formas in i?

Jag har så klart också en bild av de som går i kyrkan och av kyrkans personal ink präster och visst kan jag ha fel ibland, men oftast har jag nog haft rätt. Jag kan också erkänna att det kan vara svårt att släppa de förutfattade tankar man har och vart har jag fått dem ifrån? ...bra fråga...men jag vet att det finns undantag.



Jag skulle kunna tänka mig att gå i kyrkan här där jag bor om prästen var lite lättsammare, om jag förstod och kunde ta till mig det som sägs. Om psalmerna var lite svängigare och orgelspelet lite mer melodiskt så att även de som inte kan läsa noter och inte redan kan låtarna ändå kan sjunga, klappa, dansa med. Var i en "svart kyrka" i Harlem en gång och OJ vilket ös det var, ville ju aldrig gå.... Mmm det här kan man fundera på och jag kommer följa din blogg.

2009-07-23 @ 14:46:37
URL: http://njutavlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0