Varför skall man be Gud om förlåtelse

Varför skall jag be Gud om förlåtelse?  frågade en liten gosse när han lekte med traktorn och med ett öra hörde på tv gudstjänsten. Jag har då inte gjort honom något. Rackarns barn dom har sådana enkla men "svåra svara frågor"..

Varför skall man tacka Gud för maten??  Han har då inte hjälp till....

Vägen till himmeln, var går den??   Jag har inte sett någon skylt.

Tänk va skönt det är med vuxnas frågor som man kan krångla till ooch vrida o vända på.

Har du någon bra story ,bra fråga som barn ställt.... berätta

Kommentarer
Postat av: Katarina

När sonen var 4-år:

Varför äter maskarna upp en när man är död?

2010-04-22 @ 15:44:06
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie

Hej!

Vår familj har under ett antal år konstant drabbats av tragedier.

Jag har en tro att Gud aldrig ger oss mer än vad vi orkar med.



Min yngsta dotter satt och grät över en avliden älskad vän. Jag kramade henne oca talade om det jag skrev överst.

Hon slet sig ur min famn, torkade sina tårar och sa'

- Du mamma, då måste Han tycka att vi är urstarka...

2010-04-23 @ 09:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0