mera bröllop...

La just på telefonen efter att ha pratat med en blivande brud som ville beställa vigseltid. Hennes  frågavar " finns det ngn tid kvar att gifta sig den veckan."..
Fick mig att refelektera igen över vem som är till för vem.
Tänk att människor fortfarande står med mössan ihand och ser oss som ett statligt verk med fasta tider . Det är ju faktiskt vi som är anställda av dom som ringer och vill gifta sig eller annat som vi är till för. Frågan från oss borde var: När vill Ni? Var vill Ni?Hur vill ni sätta er egen prägel på er vigselakt. Sedan är det bara för prästen att agera drömuppfyllare. Det finns alltid tid och lösningar....bara man vill.
Nu har jag vigt folk i snön, vid fjällbackar, haft 3 dagrs bröllop med lång släp, vigslar där taxin stått utanför.. 
2-hjuls körning med bil...
Vi hade en hel vigselakt medans chauffören cirklade runt på Mora flygplats. Dom hade träffats när det var små på 2-hjul... Han hade som liten cyklat förbi en sandlåda där det satt en liten flicka ..han stannnade o frågade " vill du åka med?.." Romantiskt värre att nu få gifta dom på två hjul...
Ett brudpar ville att jag skulle komma ned i fallskärm och sedan viga dom...det sprack på grund av kostnaden..
Nu funderar jag " Hur skulle jag kunna uppfylla Era drömmar". Eller hur skulle du velat ha gjort om du hade kunnat välja... Vi kanske skulle göra om det...med samma person t.ex.
Ett brudpar hade Nothing else matters... Metallica som ingångsmarsch...
Förmedlade en gång en vigsel till en kollega som vigde 2 äldre människor på en kobbe längst ute i Göteborgs skärgård. Dom ville cymbolisera att de inte hade några ryggsäckar utan deras liv var just uppstigna ur havet. Ett nytt liv tillsammans. Dom vigdes nakna... Prästen vägrade dock att vara naken...
Berätta
Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Sussi

Ja nu är det 7 år sedan i sommar du vigde oss, och det är en av dom största tillfällena i mitt liv och TACK för att du var en del av det!

2010-01-29 @ 22:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0