Skolavslutningens vara eller icke vara....

Alla lösningar när det blir konflikter,intressemotsättningar brukar kunna lösas om man samtalar med varandra.
Men det förutsätter att de inblandade vill samtala.
Situationen som uppstått är egentligen inte så svår att lösa. Jag kan se flera sätt att lösa upp det hela, men för varje dag som går blir det svårare och svårare. Hade vi (inblandade) från början haft ett samtal då är jag övertygad om att vi inte hade varit där vi är idag. Nu handlar det om prestige mest.
Jag föreslår en enkel lösning att vi har skolavslutningen i Kyrkan precis som förut,men kommer överens om att tillsätta en grupp som har ett helt år på sig att komma fram till en bra lösning. Jag som från kyrkans sida skulle ha haft hand om Transtrands kyrka överlämnar planerandet och genomförandet till skolan och gör överhuvudtaget inte min röst hörd under avslutningen.
Alla parter får backa lite skolan, föräldrar, jag,bygden...så köper vi oss ett år, att under ordnade förhållande läsa skolverkets rekommendationer,läroplaner, lyssna på boende i Transtrands gamla församling osv... Jag kan åta mig att ordna en folkomröstning om det skulle vara en väg till samförstånd.
Låt oss inte splittra en bygd mer utan tillsammans jobba för att det skall vara gott att bo o leva i Transtrand Sälen och Rörbäcksnäs...
Med hopp om ett samtal kommer tillstånd snarast.......

Kommentarer
Postat av: Alternativ skolavslutning

Men Arne, blir det ingen alternativ skolavslutning?

2010-05-30 @ 11:15:04
Postat av: Camilla Grepe

Men det är fortfarande rektor som styr skolan. Knepigt, va?

2010-06-05 @ 21:13:14
URL: http://camillagrepe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0