Jesus gick på vatten...jag har gått på skaren...

En underbar påsk har jag haft som präst...gudstjänster,dop.......
Det mest fantastiska var nog ändå att få döpa Max ute på Lindalens fäbod. Han var 2,5 månader gammal och jag hade bävat för kallt väder och snålblåst.  Men inte då...Gud är god och gav oss fantastiskt väder blå himmel och sol och varmt. Dopfunten var en snögubbe med näsa , ögon och en leende mun... Vi sjöng "Vi sätter oss i ringen" "Imse Vimse" och "Idas sommarvisa". Hoppas på fler dop ,vigslar i det fria....
En morgon kände jag mig som Jesus... det berättas ju om att han gick på vattnet. Hans känsla måste ha varit den samma som när jag och hunden tog en långtur på skaren...
Nu återstår av våren bara en sak...nämligen en cykeltur på skaren... Vi cyklar från Gammelgården och tar oss en sväng över fjället.. Vill du hänga på hör av dig. Där är jag strået vassare än Jesus... han cyklade aldrig på vattnet...

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Kommer du ihåg vad du sa till mig när vi hade dopet i Öje fäbodar för 28 år sedan?

Vi var tre som döptes:

Jag, min dotter Linda och familjen Helmerssons dotter.

Det var midsommar, och veckorna före hade regnet vräkt ner.

Jag var helt övertygad om att dopet skulle bli en väldigt blöt dag...

Midsommerdagen kom, och morgonen började med mörka moln, precis som veckorna före...



Bara någon timme innan dopet skulle ske så började det klarna upp.

Det blev en underbart vacker dag, och väldigt speciell eftersom jag och min dotter är döpta i samma vatten...



Efteråt så sade jag till dig att vilken tur vi fick med vädret.

Du log, hade en glimt i ögat och svarade: Jag och Gud har ett avtaller

Det verkar som om ni fortfarande har det.

2010-04-23 @ 13:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0